#1290   2019-11-08 18:04 GMT        

Merhabalar bugün sizlere c++ da artırma azaltma, ve atama işlemlerini göstereceğim uzatmadan başlayalım.

Atamaya kısaca bir değerin farklı bir değer haline gelmesidir.Örnek olarak aşşağıdaki resimde x e -10 y ye — 8 vermişim.x=y diyince y nin değeri x e atanacaktır.y=x dediğimde isye x in değeri y ye atanacaktır.Örnek resimde görüceksiniz.Mesela bundan farklı olarak işlemli olsa yani y=x-1 ddesek önce x inişlemini yapar sonra y ye atar.Ama y+1=x desek bu olmaz çünkü sol daki değer her zaman saf olmalıdır yoksa atama işlemi gerçekleşmez.

Linkleri Görmek için Giriş yapın.

Resimde gördüğünüz gibi x -10 demişim y -8 demişim(yalnız ben noktalı virgül koymayı unutmuşum siz koyarsınız). sonrasında ise x=y demişim.Burda y değerini x değerine atıcaktır.
Şimdi ise azalma ve artırma işlemlerine gelelim arkadaşlar.Meseka i++ dan başlayalım. i = i+1;
bunun eşiti aynı zamanda i +=1(i= i+1 ile aynı sey)
degısken islem=ifade
c de kolay bir yontem vardır
üstekki işlem i yi bir artırrı
i yi artırmak icin c de i++ ve++i gibi şeyler bulunuyor
pastfix: i++;
prefix: ++i;
arasındakı fark int i = 4;
printf ("%d", (++);
ekrana 4 degerı bastırır c
cunku bu postfix halinde i++ i nin artırmadan ıncekı degerını 4 kullanıyor bır sonrakı satırda artırıyor
printf("%d",++i);
ekrana 5 degerı bastırır
cunku bu prefix halınde (++i) i nin artmıs degerını kullanıyor bır sonrakı satırda artırıyor

degısken islem ifade

i = i % a ;
bu sekılde bir atama varsa en sagdan baslaayarak % ya 0 atıyor yani %=0 daha sonra i ye % nin degerını artırıyo (0)
i= 0 daha sonra iye inin degerınnı atıyor i = 0 oldu sonuc olarak en sagdan baslayarak yapulan atamlar sonucunda
i= 0;
j= 0;
r =0;
bu sekılde atamalrında en sagdan baslayarak ıslemler yapılır ancak programcılar bunun daha karmasık versıyonunu tercıh etmezler

 

Linkleri Görmek için Giriş yapın. Linkleri Görmek için Giriş yapın.

Linkleri Görmek için Giriş yapın.

Resimde zaten gerekli açıklamayı görüyorsunuz.Mesela i ye 4 demişim orda i++ ve ++i demişim bunların arasındaki fark nedir açıklıyayım.Şimdi( i++) işelemi postfix bir işlemdir bunda önce i nin değerini alıyor yani 4 değerini alıyor sonra ise sonraki satırı görüp artırıyor.++i ise pertfix bir işlemdir bu işlemde ise burda sadece değeri 4 alıp 5 e artırır çünkü normalde önce değeri alıp sonra artırması gerektir ama bu işlemde sadece artırmış halini verir.Birde iç içe atama denen bir şey vardır onun ne olduğunu açıklıyayım.Oraya i = j = k 0; demişim yine aynı şekilde sağdan sola doğru atama yapılır önce k ye 0 atılır sonra j ye sonra i ye.Arkadaşlar biraz beni anlamıyorsunuz olabilir biraz karışık bir şey bu konu ama ilerledikçe beni anlıcaksınız beraber projeler de yapıcaz şuanlık sadece benle kalmayın bir çok kaynaktan yararlanın çünkü herkesin anlatım şekli farklıdır benide okuyun başkalarınıda.Umarım yararlı bit yazı olmuştur biraz karışık konu ama anlatmaya çalıştım kendinize iyi bakın.


….......https://i.hizliresim.com/jqyL0L.jpg ........https://i.imgyukle.com/2019/08/27/oIVgqb.jpg…………